Esen Plastik Esen Plastik

Basında Esen
Basında Esen
Geri Dön
SECRET CV DERGİSİ MART 2010 SAYISI RÖPORTAJI
30.03.2010

           1976'dan günümüze altyapı, üstyapı, zirai sulama için ürettiği tüm boru çeşitleriyle sektörün en büyük firmaları arasında yer alan Esen Plastik'in İnsan Kaynakları ve İç Satınalma Yöneticisi Cengiz Tuğrul Ayaz ile grubun hizmet alanları ve İK politikaları üzerine konuştuk.

 

      Şirketinizle ilgili bilgi verir misiniz? Esen Plastik ne zaman kuruldu, hizmet alanları nelerdir?

       1976 yılında kurulan şirketimiz, İzmir Atatürk Organize Sanayi Bölgesinde ve Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesinde ki toplam 130,000 metre karelik alanda, alt yapı, üst yapı ve zirai sulama için üretmiş olduğu tüm boru çeşitleriyle sektöründe bir devdir.

1985’te PVC panjur, lambri ve asma tavan üretmek amacı ile kurulan sonrasında PVC kapı ve pencere profillerinden Esenpen markasını yaratmıştır. Daha sonraları da Esen Plastik Markasını daha yukarıya taşımak için Adana Organize Sanayi Bölgesi’nde alt yapı ürünü olarak cam takviyeli plastik boru üretimine 2009 yılı itibariyle başlamıştır. Yaratmış olduğumuz ilk marka Esen Plastik; Üstyapı, Altyapı, Zirai ve CTP ile birlikte Sektöründe en geniş ürün portföyüne sahip firma unvanı kazanmıştır.  

    Esen Plastik’de çalışan personel sayısı nedir?

 

Bünyemizde çalışan personel sayımız Adana Fabrikalarımız, İzmir Merkez fabrikalarımız, ayrıca İstanbul Bölge Müdürlüğü ve Ankara Bölge Müdürlüğümüz olmak üzere 600 işçi, mühendis ve çalışanı ile birlikte Türkiye genelinde 20.000 kişiye istihdam sağlamaktadır.

     İnsan kaynakları ve eğitim uygulamalarınızdan biraz bahseder misiniz?

 

İnsan kaynakları kavramı ilk defa 1817 yılında kendisi ünlü bir ekonomist olan Springer tarafından kullanıldığı ifade edilmektedir. Ancak insan kaynakları yönetimi kavramının içerik olarak bir bütünlüğe kavuşmanın Taylor ve Fayol tarafından yönetim alanında ortaya atılan fikirlerle birlikte gerçekleştirdiği kabul edilmektedir. Bununla birlikte insan kaynakları yönetiminin gelişimi çeşitli ülkeler bakımından farklılıklar göstermektedir. Türkiye bu kavrama Avrupa ülkelerinden çok sonra girmesine rağmen hızlı bir uyum ile entegre olmuştur.

Bu uyuma en hızlı uyan şirketlerin başında ise Esen Plastik A.Ş’dir. Kurumların en önemli benzerlikleri farklı kişiliklere ve kabiliyetlere sahip olan insan topluluklarından oluşmasıdır. Bu bireylerin organizasyon içerisindeki yönetimi ve yönlendirilmesi insan kaynakları yönetiminin konusunu oluşturmaktadır.

Bu farklı bireylerin yönlendirilmesi ve yönetilmesini Esen Plastik insan kaynakları uygulamaları ile birlikte başarıyı yakalamıştır. Her bireyin eğitim seviyesine göre üst amirleri eğitilmiş ve kendi kalifiyelerine göre uygun işlere yerleştirilmektedirler. Yıllık ve 6 aylık eğitim programları dahilinde kurum içi ve dışı seminer ve eğitimlerimiz bir standarda kavuşmuştur. Esen Plastik’in bünyesindeki yöneticilerin üst seviyedeki eğitimleri sayesinde kurum iç eğitimler en büyük başarımızdır. Çalışanların (mavi-beyaz yakalı) performansa göre yönetilmeleri çalışma performanslarını arttırmıştır. Beyaz yakalı personele yılda 1 kez, mavi yakalı personele yılda 2 kez performans değerlendirmesi yapılır. Değerleme sonucunda çalışanlarımızın eksik yönleri belirlenir ve ona göre eğitim programları düzenlenir. Bir kurumun başarısı çalışanın motivasyonu ve iç huzuru ile birlikte gelir. Teknolojinin en ileri seviyesini de kullansanız her zaman insan ile çalıştığınızı unutmamanız gerekir. Bu açıdan çalışanı motive edecek her türlü çalışma başarının en temel koşuludur. Biz bunu başardık. Günümüz işletmeleri, insan kaynaklarının, en değerli ve önemli sermayeleri olduğunun farkındadırlar. İşletmeler açısından, nitelikli insan kaynaklarının temini, işletmede uygun işlerde istihdam edilmeleri ve işletmeye bağlılıklarının fonksiyonel olarak sağlanması, iyi organize olmuş bir insan kaynakları yönetimini gerekli kılmaktadır.

 

     Şirketinize 1 yılda yerleştirilen ortalama kişi sayısı nedir?

Türkiye ve Dünyada ki global krize rağmen Esen Plastik A.Ş son 1 yılda büyümesini hızla sürdürmüş yaklaşık olarak 50 mavi ve beyaz yakalı personel istihdam etmiştir.

 

       Esen Plastik çalışanlarının memnuniyet düzeyini ölçümleyebiliyor musunuz? Bunun için kullandığınız yollar nelerdir?

 

Çalışanlarımızın memnuniyetlerini kurumumuzun İnsan Kaynakları Departmanı, genel kanı olan ve uygulaması olan sayısal veriler ve istatistiklerin dışında uyguladığı yöntem farklıdır. Bizde çalışanlarımızın memnuniyetlerini anket ile ölçüyor ve analiz ediyoruz, fakat en önemli ölçüm aracı çalışanlarımızla sıkı ilişkiler kurup yüz yüze yöntemi ile tüm sorunlara çözüm buluyoruz.

 

    Ürün yelpazeniz ve yıllık üretim kapasiteniz hakkında biraz bilgi alabilir miyiz?

 

Esen Plastik A.Ş nin 1976 yılında yarattığı ilk markası Esen Plastik; Üstyapı ürün grubunda; PPRC Sıhhı Tesisat boruları, Gerçek Tıraşsız GFRPP Cam Elyaf takviyeli kombi ve tesisat boruları, PVC Atık su boruları, Patentli Dublex ses yalıtımı yüksek atık su boruları, PEX-B Zemin ısıtma kalorifer ve tesisat boruları, PEX-AL-PEX kalorifer ve tesisat boruları ve PVC köşeli çatı olukları, Alyapı ürün grubunda; CTP borular, HDPE Koruge boruları, PE 100 su şebeke boruları, PE 80 Doğalgaz boruları, PE 32 Polietilen boruları, PVC temiz su boruları, PVC su sızdırmazlık bantları, Zirai Sulama ürün grubunda; PE yağmurlama, yuvarlak ve yassı damlama sulama boruları ile PVC sondaj boruları üretmektedir. Bu üretim kalemlerimiz yıllık 130 bin tonluk üretim kapasitesine ulaşmaktadır.

 

     Kalite yönetimi konusunda ne düşünüyorsunuz? Bu alandaki çalışmalarınız nelerdir?

 

Bir kurumun ürün ve hizmetlerinden yararlananlar için kalite oldukça önemlidir. Kalite, mal ve hizmetlerin fizikî durumu, verimlilik oranı, güvenirliği ve üretim kaynakların verimli kullanımını içerir. Geleneksel yönetim anlayışında standartlara uyma koşuluyla bir ölçüde hata ve israfa müsamaha vardır. Kalite Yönetiminde ise hedef, üretimde sıfır hata yönetimine geçmektedir. Kalite, üretim sonrası yapılan kalite kontrolleriyle değil, üretim sürecinde gerekli müdahaleleri yaparak; ürünün hatasız üretilmesiyle sağlanır. Kalitenin sağlanması üretim sürecinin belli basamaklarını değil, ham madde seçiminden ürünün elde edilmesine kadar, bütün üretim kademelerini içerir. Kalitenin belirleyicisi müşterinin ihtiyaç ve beklentileridir. Bu nedenle kalite, iyinin de iyisi anlayışı doğrultusunda sürekli çalışma ve başarı demektir. Kaliteye, bir örgütte belirli kişilerin değil, çalışanların hepsinin düşünmesi ve çaba göstermesi ile ulaşılabilir. Çalışma ruhu için de bir takım olarak yaptığınız üretim safhalarında almış olduğunuz standartlarınız ile birlikte örtüşerek kaliteyi yakalarsınız. Esen Plastik olarak bu ruh her zaman yakalanmış olup mutlak memnuniyet geri dönüşümler ile ispatlanmıştır. Ayrıca üretmiş olduğumuz 2000 ürünün her aşamasında sıkı kalite kontrol testlerine tabi tutulur. Üretim aşamasındaki farklı ürün kontrol testleri sayesinde kalitenin sürekliliği sağlanır. Esen Plastik A.Ş’nin 1995 yılında başlayan kalite çalışmaları Kalite Sistem Belgesi alınması ile sonuçlanmış, bunu ISO 9001 Kalite Sistem Belgesi alınması izlemiştir. ISO 9000 Kalite Güvence Sistemi ile TSE, EN, DIN, GOST(RUSYA), INCERC ( Romanya) standartlarında ve Ukrayna, Çin Kalite Sertifikaları alınmış olup en son teknoloji ile hizmet vermekteyiz.           

 

   Sosyal sorumluluk kapsamında yürütmüş olduğunuz çalışmalar var mı? Varsa bu çalışmalarınızdan biraz bahsedebilir misiniz?

 

Şirketimiz sosyal sorumluluk anlamında, Esen ailesi her daim ön planda olmuştur. Yapmış olduğu 4 katlı sağlık ocağı, kültür evi sağlığa ve kültüre vermiş olduğu önemi gösterir. Yönetim Kurulu başkanımız Sayın Salih Esen’in sporcu kimliği spora yapmış olduğu destek gurur vericidir. Çocuklar her şeyimiz ve geleceğimizdir. Sağlıklı çocukları yetiştirmek en büyük gururumuzdur. Bu açıdan İzmir’in en gözde okullarından birini kurarak ve büyük emekler vererek bugünkü seviyesine ulaştırmıştır. Bir üretim firması olarak yaşadığımız dünyanın kirlenmemesi, soluduğumuz havanın temizliği bizim tüm sorumluluklarımızın  üstünde oluşu oluşturmuş olduğumuz fidanlığımız ile ön plana çıkmıştır.

 

     Türkiye pazarındaki yeriniz nedir? Bu payın ne olmasını hedefliyorsunuz?

 

Türkiye pazarındaki yerimiz zaten ürün yelpazemiz ile ortadır. Türkiye ve dünyada rakipsiziz.  PVC pencere grubunda ilk altıdayız. Altyapı da birinci sıradayız. Üstyapıda ilk üçteyiz. Bu da bize gurur veriyor. Her sanayici gibi bizimde hedefimiz Türkiye pazarında her ürün grubunda birinci sırada olmaktır. Orta Doğu ve Arap Yarımadası’na yapacağımızı yeni atılımlar ile  yurt dışında 2010 yılında büyük yükseliş yapacağımız kesin.

 




 

Plastik Boru
Bayi Ara

Esen Plastik
E-Bülten
İsim:
E-Mail:
  Kaydol 
Esen Plastik
Esen Plastik
Bayi Giriş
Bilgi Toplum Hizmetleri Programing & Design by Smartnet / her hakkı saklıdır © 2018 Esenplastik